pátek, listopadu 09, 2007

Druhá návštěva Andreisvale

Martina a Lena si byli ráno na letišti koupit novou letenku. Lety z Upingtonu do Johannesburku mají totiž poslední dobou často zpoždění a tak se může stát, že by nestihly let do Frankfurtu. Přemýšlel jsem, zda si taky nezměním let, protože protože v mám v Johannesburku na přestup asi jen hodinku a půl, ale když jsem zjistil, že by mě to stálo asi 70 €, který bych musel zaplatit z vlastní kapsy, tak jsem si řek, že mi to za to nestojí. Dost na tom, že mi MPI neuhradilo Reiserücktrittversicherung stejné ceny, který jsem z dobré vůle koupil před odletem do Afriky, abych v případě nouze nejvyšší ušetril 1300 projektových eur.

Pak jsme jeli do Andriesvale, abysme ještě než se definitvně rozdělíme zkusili zapátrat po oněch dalších dvou mluvčích v Botswaně. Ubytovali jsme se na dvě noci v Molopo Lodge. Lena tu pak zůstane celý 3 týdny. Navštívili jsme |Unu, Simona a Griet Využili jedný z mála příležitostí, kdy máme v Andriesvale kameru a rozhohovor |Uny s Griet jsme natočili i na kameru. Simon moc nemluvil, jen tu a tam něco podotkl. Vítr nám po 20 minutách nahrávání začal spolehlivě kazit nahrávku. Naštěstí ten nejzajímavější text se stačil natočit. Musím si našetřit na pořádnýho medvěda na mikrofon, abych mohl nahrávat i venku. Mám tu fotku z nahrávání

Byli jsme taky v Andriesvale v obchůdku, kde se prodávalo všechno. V Andriesvale bydlí všehovšudy asi 100 lidí, a vše co potřebujou si koupěj právě v tom jenom obchůdku. Viděl jsem tam prodávat i „mački“ tetris, takovej jako jsme měli s Pepou když jsme byli v Limbachu. Stál v přepočtu necelý 2 €, tak jsem ho hned koupil. Samozřejmě že nechodil. Foch na baterky byl tak špatně odlitej, že do něj nešly dát. A Když jsem je tam silou nacpal, ani se to nedalo zapnout. Abych z toho baterky zase vydoloval, vzal jsem si na to dýmkařský náčiní, a ejhle! Sotva jsem do toho náčiním šťournul, display se rozsvítil, a přístroj se zapnul. Fungovalo to jen když byl ke špičce baterky píchnutej dýmkařskej píchlák. Překlenul totiž nepatrnou mezírku mezi pólem baterky a kontaktní ploškou, na kterou měl doléhat. Odlomil jsem tedy v přihrádce na baterky kousek plastický hmoty, kterej baterce bránil správně doléhat na kontakt, a už chodí to tak jak má (-: Nechť mi krátí dlouhé chvíle čekání v Johannesburku, kdybych opravdu propásnul let.

Žádné komentáře: