čtvrtek, března 06, 2008

Nokia E65: druhé dojmy

Když jsem konečně zjistil, kde si naprogramuju dva tlačítka rychlých přístupů a rychloikonky na desktopu (proč je jich jen 6?) tak už se mi s mobilem pracuje docela pohodlně.

Kontakty jsem si do skupin pořád ještě nerozházel, protože to je opravdu šikana.

400 MB MPtrojek, který jsem si tam nakopíroval na mobilu nemůžu poslouchat, protože jsem se svýma sluchátkama 100 let za opicema. Mobil nemá jack-out, počítá jen s bluetoothovejma sluchátkama, který si pro jejich vysokou cenu zatím nehodlám koupit. Ani tak bych ty MPtrojky neměl kdy poslouchat. Když už si udělám čas na poslech, můžu si rovnou sednout k počítači a poslouchat je tam.

Ovšem MPtrojky na mobilu jsou vzásadě výbornej nápad. Člověk si sedne s mobilem do auta, tam má pochopitelně bluetoothový rádio, na kterým bude poslouchat hudbu z mobilu. Nebo i takovej učitel folklorních tanců ke kterýmu se Soňou chodíme, chudák běhá přes celou tělocvičnu k notebooku a rychle zpět do kola aby vybral další taneček a stihl jeho začátek. Všechny nahrávky by mohl mít pohodlně na mobilu, a posílat je přímo z něj do bluetoothovejch repráků.

Vlastně jsem objevil krásu a užitečnost bluetoothovýho rozhraní, AVRCP a A2DP. Je to všechno moc fajn. Ale jak psali na lupě, Bluetooth by se měl činit, aby zvýšil svou přenosovou rychlost. (A možná i trošku ten dosah.)

Zatím jsem nezjistil, jak dostat video do telefonu. Zeptám se na to Mirka, ten se na E65 kouká na filmy. Ne že bych to potřeboval, ale zajímá mě to, jak to technicky udělat.

Taky mi schází program na PC, přes kterej bych mohl ovládat všechny funkce telefonu. Prostě všechny tlačítka (snad jen kromě vypnutí a zapnutí) by se přeci měla dát taky nějak ovládat dálkově. Nebo alespoň nějakej emulátor Nokie E65, něco na způsob emulátoru, kterej jsem měl pro Palma trojku. Nahrál jsem si do něj obsah Palmovy interní paměti a vše, co bych byl zkoušel na Palmu, jsem si mohl napřed nanečito (a hlavně rychleji) odzkoušet na emulátoru.

Zatím Horymíra (tak se moje Nokia jmenuje) využívám hlavně k tomu, abych si večer nebo u snídaně pročetl mejly. Soňa má wifinu, tak to jde. Myslím si, že 99.999 % provozu mobilního internetu je právě z Wifi. Skoro nikdo v Německu si nemůže lajsnout si jen tak zavolat na internet.

Žádné komentáře: