středa, září 05, 2007

Stávka metra

To, že Metro stávkuje, jsem se sice zavčas dozvěděl od tatínka, protože mi to volal ještě ten večer před odletem. Ale teprve teď mi došlo, co to znamená. Nějak jsem si furt myslel, že vyjdem z nádraží, přejdem ulici, zalezem do metra a pojedem až tam, kde se máme přihlásit. Jenže metro na Liverpool Street bylo zavřený. Prostě nebylo kam jít pod zem. Kolem samozřejmě zácpa na ulicích, přecpaný autobusy, všude samej taxík. My v tu chvíli neměli ani mapu. To jsme totiž poznali, jak na prd jsou připravený nám zaslaný plánky s načrtnutou příjezdovou trasou. Tam totiž bylo vidět jména ulic jen tu a tam, a se zakreslováním vedlejších ulic se tam nikdo nezatěžoval. No prostě jsme se řekli, že půjdem o kus dál, že třeba další stanice metra bude otevřená. Po slepu jsme došli na Moorgate. A měli jsme štěstí, protože tam byla zastávka metra alespoň otevřená. Vevnitř samozřejmě naprostej zmatek. Naštěstí tam stála jedna metrovská informační paní, tak tý jsme se zeptali, jak se odsud dostaneme na Russel Square. Zamyslela se, podívala se na plán sítě, a pak řekla, že máme štěstí. Protože dvě linky, kterýma jsme se mohli na Russel square z Moorgatu dostat zrovna začali znova fungovat. Koupil jsem dva lístky, což mě stálo 8 £. No nic, cestovný hraděj, jen taxíky ne. Celkem bez problémů jsme se dostali na přestupní stanici King’s Cross St. Pancrass, ale jelikož to byla přestupní stanice jediných dvou nestávkujících linek, bylo tam opravdu plno.

Chtěl jsem fotit, ale raději jsem zbytečně neprovokoval. Na místě byla i policie a pomáhala udržovat pořádek a prosazovala autoritu zamestnanců metra, kteří se snažili směřovat davy lidí tak, aby provoz linek odcejpal.

Samozřejmě jsem situaci natočil. Koordinátor davů se snažil nás rozmístit rovnoměrně po celým nástupišti, a některý hlupáky který to nechápali musela okřiknout i policie.

Poslechněte si. Klíčová fráze je Keep moving down the platform, postupte dál dozadu na nástupiště.



Dostali jsme se hned do druhýho metra který přijelo . Bylo přecpaný, ale dovezlo nás na Russel Square, kde jsme se měli přihlásit na ubytovně. Tu jsme po krátkým ale namáhavým bloudění bez mapy našli.

Žádné komentáře: