pondělí, června 02, 2008

Nový kolo

Dneska jsem se na kole nešťastně vyboural. Nadhodil jsem přední kolo, abych líp vystoupal na chodník, ovšem vidlice se rozhodla, že to bylo její poslední zapérování. Takže jsem to vyrovnánal tak dlouho, až vidlici definitivně zničil o železnej sloupek nízkýho ale masivního zábradlíčka kolem záhonu.

Měl jsem dost času se na nevyhnutelnej náraz připravit, takže jsem ani nijak nespadl, jen jsem si odřel holeň a patu. Ovšem kolo to odneslo pořádně. Totálšádn, jak tady Němci říkají. Vidlice byla v čudu. Mohl jsem jet opatrně dál, ale přední kolo už nepérovalo, a když jsem ho chtěl brzdit, vidlice se lámala v místě, kde z ní vystupovali pružící písty a zlověstně sebou cukala, ba až trhala.

Dojel jsem opatrně do opravny, tam se potvrdily mé obavy, že se to nevyplatí opravovat. Pán říkal: 1. vidlici novou, 2. ložiska řidítek nový, 3. ráfek předního kola novej (nebyl zkroucenej, ale opotřebovanej brzděním), 4. ráfek zadního kola co nevidět taky vyměnit, 5. Hnací ozubený kola taky vyměnit, byly už hodně opotřebovaný a to řetězu nědělalo dobře. Suma sumárum, 300 €. Za 400 si odsud odjedete na fungl nágl novým kole, i se zárukou. Ano, ve všem měl pravdu.

Obtelefonoval jsem svoje nejbližší, abych se ujistil, že koupit nový kolo je nejschůdnější řešení. Zajel jsem zpátky do prodejny, koupil kolo a bylo.

Je to Giant Tourer 2.0 model 2008 z dalekého Tchajwanu. Pojmenoval jsem ho Jarmil, protože má dneska svátek Jarmil:



Doma jsem si na něj akorát namontoval zámek a supr kožený sedlo Brooks ze starýho kola, a bylo. Projistotu jsem si ze starýho kola schoval ještě nepropíchnutelný pláště, ale ty jsem tam nemontoval. Klíč patnáctku měl vypůjčenou soused, a ten zrovna nebyl doma. Navíc má Jarmil planetovou převodovku, což mě dost zastrašilo, když jsem koukal, jak se to zadní kolo vlatsně sundává a nandává. Nechám tam originál pneumatiky do prvního píchnutí.

I problém kam se starým kolem se vyřešil hned jak přišel soused domů. Říkal, že si ho klidně vezme. Možná na náhradní díly, možná si ho opraví. Jeho vlastní kolo je v podobným stavu, takže snad z těch dvou sestaví jedno pojízdný. Mě by to za tu námahu nestálo, ale když si s tím chce pohrát, proč ne. Rád jsem mu kolo přenechal.

Žádné komentáře: