pondělí, ledna 21, 2008

Rychlejší disk pro Kazimíra

Rozhod jsem se, že Kazimírovi (tak se jmenuje můj laptop) koupím rychlejší disk. Teď jak jsem o víkendu instaloval Fedoru, zjistil jsem, jak pomalej disk je a jak málo to je, když na něm chci mít ještě Windows XP a nějaký místo na data. Poohlížel jsem se tedy dneska ráno po discích pro notebooky. Zjistil jsem, že buď jsou velký nebo jsou rychlý. Rychlý notebookácký disky (2.5") mají dneska 7200 otáček za minutu. Ale dělají se jen do velikosti 100 GB. Nebo se dělaj velký (WD Scorpio 320 GB) ale pomalý, a navíc mají moderní rozhraní SATA, který Kazimír nemá.

Nakonec jsem si řekl, že mě jde o rychlost. Až budu chtít velkej disk, koupím si Bichli. Takže jsem hledal disk na IDE s 7200 otáčkama za minutu. Pokud možno co největší. Mým požadavkům odpovídaj dva disky.

Hitachi Travelstar 7K100 (100 GB)
a Seagate Momentus 7200.1 (80 GB)

Jelikož Kazucha má teď v sobě 60 GB, upgrade na 80 GB by nebyl moc znát. Proto chci Hitachi Travelstar 7K100. Ten se dá pořídit za 100 €. Napsal jsem mejla K&M, který tady v Lipsku opravujou notebooky. Uvidíme, kolik si řeknou za objednání a zabudování. Možná využiju příležitosti a Kazimírkovi dokoupím RAMku (má teď 1x 512 MB), takže druhej modul se doň než zastrčí. A taky by nebylo na škodu nechat mu dát novou DVD mechaniku. Musím používat náhradní výměnnou DVD mechaniku, která zabírá místo, kde by mohl mít vsazenej druhej 40 GB disk, kterej se mi teď akorát válí v šuplíku.

Update: Z K&M mi odpověděli, že disk nemůžou objednat, a že si vůbec nejsou jistí, půjde-li do 7 let starýho notebooku vůbec zabudovat.

Tak jsem mejl poslal ještě jinam, třeba mi poraděj tam.

Žádné komentáře: