sobota, dubna 16, 2011

Neuspávat disk

Měl jsem problém s externím diskem, který se po krátké době uspával aniž bych proti tomu mohl cokoliv dělat.

Na internetu jsem našel doporučení, kde se ve Windows v možnostech napájení dá vypnout uspávní disků nebo zařízení zapojených přes USB, ale u toho mého disku to nepomáhalo. Dočetl jsem se, že některé disky mají uspávání naprogramované přímo ve firmwaru.

Našel jsem odkazy na dva programy, které prý udržují disky roztočené. Jsou to NoSleepHD a xSleep. Zkusil jsem oba, ale zrovna u toho mého disku nezabíraly. Pořád se uspával.

Nakonec jsem si sedl a napsal prográmek, který v konfigurovatelném intervalu přepisuje několikabajtový dočasný soubor, jehož umístění si lze rovněž nakonfigurovat. Tím SE zamezí, aby se ten disk, na kterém je ten dočasný soubor, uspal.

Program funguje jen ve Windows. Zde si ho můžete stáhnout:
Neuspavat.zip pro 64bitové Windows
Neuspavat32.zip pro 32bitové Windows

Návod k použití:
Stažený soubor stačí rozbalit. Editací konfiguračního souboru neuspavat.kfg si můžete nastavit interval v jakém se na disk bude zapisovat dočasný soubor i cestu k němu (a tím i disk, který udržovat v pohotovosti). Pak už jen spustíte neuspavat.exe. Otevře se vám okno konzole cmd.exe ve kterém se v zadaném intervalu bude aktualizovat zpráva o době po kterou byl disk v pohotovosti. Pořadí řádků v konfiguračním souboru neměňte.

V adresáři source najdete zdrojové soubory napsané v Pythonu 3.2

Žádné komentáře: