úterý, února 16, 2010

Novej počítač: Patrik

Tak už mi přišel počítač. Dnes má svátek Gizela a to se nepěkně tluče s českým gramatickým rodem slova počítač. Proto jsem ho pojmenoval podle zítřejšího svátku: Patrik. Stejně bude pořádně v provozu až zítra. Disk můžu pojmenovat Gizela. Ten je aspoň v němčině ženskýho rodu.

Koupil jsem ho za 2500 € na computeruniverse.net. Je to obyčejná mainstreamová herka za 800 € (i5 750, 2.66 GHz, 6 GiB RAM), ale přiobjednal jsem do něj od výroby přetaktovanou EVGA 260 GTX (Superclocked) (za 190 €) a za dalších 380 € jsem přikoupil Intelovský SSD X25-M druhé generace (160 GB). Ta grafická karta bohužel zatím není k dostání, takže mi ji pošlou pozdějc.

Monitor jsem chtěl mít původně 30" s rozlišením 2560x1600, ale dal jsem na tatínkovu radu a koupil jsem si za míň peněz dvě 27" (1920x1200) od Aceru. Zkombinovaná pracovní plocha (3840x1200) je tak o 12 % větší. Pro psaní textů by sice bývala byla lepší 2560x1600, ale dvoumonitorový řešení bylo o 400 € levnější, pročež jsem si mohl dovolit koupit to SSDčko, který mě moc a moc lákalo.

Navíc jsem si dokoupil Windows 7 Ultimate (64 bitů, anglicky ofkoz). Jen tak pro srandu jsem si spočítal, kolik by mě něco podobnýho stálo s Macintoshem, o kterým jsem taky vážně uvažoval. Tak úplně stejný řešení mít nelze, ale našel jsem srovnatelný, o málo horší, ale taky bych se s ním spokojil. Stálo by mě 3800 €. Byl by to high-endovej Mac Pro (NB: hardwarově horší než současný mainstream PC).

Taky softvéreček jsem si koupil: Zoner PhotoStudio (místo Photoshopu) a na Steamu dvě hry (Dirt 2, Guild Wars - dohromady 13 GiB, stahovalo se mi to tady 2 dny).

Žádné komentáře: