sobota, května 24, 2008

Poslední pobyt na Fürstenecku

Začátkem roku jsem se přihlásil na kurz pro diatonické harmonikáře na hradě Fürsteneck. Nebylo to zrovna levný, ale kurzy pro diatonický harmoniky nikde jinde v Německu nejsou. Ovšem zmýlil jsem se v tom, že ikdyž tam všichni hrají Bretaňský molový melodie na kvíkavý kastaňárky, že to prospěje i mně, heligonkáři. Neprospělo.

Hrát Bretaňský lidovky na heligónku je asi tak pošetilý jako hrát varhanní kusy na čembalo. Navíc se mi v moll hraje hodně blbě, protože molových akordů mám v basových knoflíkách velmi málo a můžu je hrát jenom tahem. Nikdy tlakem. Takže jsem se tam den a půl snažil zahrát jednoduchou nezapamatovatelnou molovou melodii tak, abych k tomu mohl mačkat ty správný basy, a pak jsem to vzdal.

Jde to, ale námaha je to obrovská, a primitivní bouree, který bych se horko těžko naučil hrát, mi za tu námahu nestojí.

Takže jsem s tím praštil, a jel zase domů. Už se tam na kurz diatonických harmonik hlásit nebudu.

Žádné komentáře: