středa, července 18, 2007

Proč mít třesavku?

Třesavkou myslím třesavku velkou, nenápadného pavoučka, který spřádá tenoulinké téměř neviditelné sítě někde v rohu pokoje.

Za horkých večerů mám rád v pokoji otevřené okno, ale když se svítí, nalétá mi do pokoje plno havěti, komárů a všeho možnýho, co si na mě přes noc smlsne. V pokoji u Soni to není problém, když jsme usínali, všimli jsme si sítí dvou třesavek až tehdy, když byly obtěžkány malými muškami a komárami. V pokoji ještě nějaká havět poletovala, ale ráno jsme se nestačili divit. Sítě pavouků byly uklizené, v pokoji ani muška. Největší třesavka, říkáme ji Těžká Barbora, si ještě pochutnávala na vydatném úlovku. I Ferda a Sabinka vypadali spokojeně. Na wikipedii jsme se dočetli, že třesavky si rády smlsnou i na lidem nelibých pokoutnících, protože ti se ze sítí třesavek neumějí vyprostit.

Třesavky mi jsou ze všech pavouků nejmilejší. Za práci, kterou tu noc stačily odvézt, změnily můj odpor k pavoukům na obdiv a zájem o ně. Jsou to prospěšní a nenápadní pavoučci, kteří vám v pokoji vyřeší problém s dotěrným hmyzem.

Na otázku z nadpisu lze odpovědět i arachnologicky. Třesavka dostane třesavku, jakmile cítí nebezpečí. Ve své síti se dokáže kmitat tak rychle, že běžným útočníkům tak spolehlivě mizí před očima. Odtud jeho jméno.

Žádné komentáře: